Co na odciski na d艂oniach po Aerial Hoop?

Co na odciski na d艂oniach po Aerial Hoop?


Odciski na d艂oniach to nieunikniony efekt trening贸w Aerial Hoop, kt贸ry mo偶e by膰 bolesny i uporczywy. Poznaj sprawdzone metody na to, jak dba膰 o odciski. Przyjrzyjmy si臋 kilku technikom i kosmetykom, kt贸re pomagaj膮 z艂agodzi膰 b贸l i wspieraj膮 regeneracj臋 d艂oni po intensywnych treningach na kole. Sprawd藕, jak zapobiega膰 powstawaniu odcisk贸w i co jest dobre na odciski na d艂oniach. Oto sposoby, kt贸re mog膮 przynie艣膰 Ci ulg臋!

Twarde odciski na d艂oniach 鈥 dlaczego powstaj膮?

Odciski na d艂oniach powstaj膮 najcz臋艣ciej na skutek nacisku i tarcia, kt贸re mog膮 wyst膮pi膰 podczas trening贸w Aerial Hoop. Ci膮g艂e chwytanie i zawisanie na obr臋czy ko艂a (zw艂aszcza tej oklejonej tejpami) powoduje, 偶e z czasem na naszych d艂oniach powstaj膮 zgrubienia i bolesne odciski. Tak wi臋c niestety opr贸cz zalet, jak膮 jest np. rozw贸j sylwetki dzi臋ki akrobatyce powietrznej trzeba te偶 mie膰 na uwadze mniej przyjemne nast臋pstwa naszej pasji 馃檪 Sprawd藕 te偶 artyku艂: Co na otarcia i siniaki po Aerial Hoop?

Pami臋taj, 偶e du偶a cz臋stotliwo艣膰 treningu oraz brak odpowiedniej regeneracji i odpoczynku dla r膮k po intensywnych zaj臋ciach Aerial Hoop przyczynia si臋 do powstawania odcisk贸w na d艂oniach. Odciski na d艂oniach stanowi膮 naturalny mechanizm obronny sk贸ry. Z uwagi na zaawansowane umiej臋tno艣ci manualne, takie jak np. pisanie i malowanie wewn臋trzna strona naszych d艂oni jest szczeg贸lnie delikatna. Co nam to daje? Wra偶liwo艣膰 na dotyk i to, 偶e jeste艣my wykonywa膰 czynno艣ci, kt贸re wymagaj膮 precyzji. W ci膮gu setek tysi臋cy lat nasze d艂onie stopniowo odzwyczai艂y si臋 od prac zwi膮zanych z wiszeniem i podci膮ganiem. Intensywne treningi Aerial Hoop, wywo艂uj膮 wi臋c dzi艣 naturalny mechanizm obronny. Powstaj膮ce zgrubienia, czyli odciski na d艂oniach, pe艂ni膮 funkcj臋 naturalnej ochrony, zapobiegaj膮c przerwaniu ci膮g艂o艣ci tkanki oraz powstawaniu ran. Nie martw si臋, je艣li Twoja sk贸ra jest dzi艣 mocno wra偶liwa. Z czasem przyzwyczai si臋 do ucisku ko艂a i b臋dzie grubsza i przez to coraz mniej podatna na uszkodzenia.

Jak dba膰 o odciski na d艂oniach, regularnie trenuj膮c na kole?

Na odciski na d艂oniach, kt贸re tworz膮 si臋, gdy wykonuje si臋 rozmaite figury akrobatyczne na kole, istnieje kilka skutecznych metod, kt贸re mog膮 przynie艣膰 Ci wyra藕n膮 ulg臋 i przyspieszy膰 proces gojenia. Jak dba膰 o odciski na d艂oniach? Przede wszystkim cz臋sto nawil偶a膰 sk贸r臋 d艂oni regularnie j膮 namacza膰. Niekt贸rzy polecaj膮 k膮piele w soli Epsom, kt贸re mog膮 pom贸c w zmniejszeniu b贸lu i stan贸w zapalnych, co przyspieszy proces gojenia odcisk贸w. Ja polecam cz臋sty peeling d艂oni. Warto przy zlewie postawi膰 sobie pachn膮cy peeling do cia艂a i si臋ga膰 po niego przy myciu d艂oni. P贸藕niej nakremowa膰 d艂onie. Postaw sobie krem do r膮k (najlepiej taki z pompk膮) przy komputerze i przy 艂贸偶ku. W贸wczas cz臋艣ciej po niego si臋gniesz.

Odpowied藕 na pytanie, czy przebija膰 odciski na d艂oniach po Aerial Hoop oczywi艣cie brzmi: lepiej nie. Ale wiadomo, jak jest w praktyce. Czasem si臋 nie da nie przebi膰 馃檪 albo same si臋 zrywaj膮. Na zerwane odciski polecam nak艂ada膰 Tribiotic, kt贸ra 艣wietnie sprawdza si臋 jako ma艣膰 na odciski na d艂oniach. Tribiotic zdecydowanie najlepiej zdaje egzamin przed zawodami, gdy zale偶y nam na tym, aby jak najszybciej wyleczy膰 odciski. Krem Repeat Care, kt贸ry pachnie troch臋 dziwnie (mnie przypomina zapach pasty do but贸w) tak偶e daje rad臋!

Odciski na d艂oniach po Aerial Hoop 鈥 jak zapobiega膰 ich powstawaniu?

  • Aby zapobiega膰 powstawaniu odcisk贸w na d艂oniach, stosuj r臋kawiczki podczas 膰wicze艅 na kole. Do艣wiadczeni trenerzy Aerial Hoop na pewno podpowiedz膮 Ci, jakie najlepiej wybra膰. Sprawd藕 te偶 wpis: Jak ubra膰 si臋 na Aerial Hoop?
  • Warto te偶 zainteresowa膰 si臋 tzw. sk贸rkami gimnastycznymi. Znajdziesz je z pewno艣ci膮 w sklepach sportowych. W Decathlonie s膮 bodaj偶e za nieca艂e 40 z艂. Sk贸rki gimnastyczne ch臋tnie stosuj膮 m.in. crossfitowcy i osoby, kt贸re podci膮gaj膮 si臋 na dr膮偶kach lub podnosz膮 ci臋偶ary.
  • Stosuj magnezj臋, ona te偶 w pewnym stopniu mo偶e zapobiec powstawaniu odcisk贸w na d艂oniach, poniewa偶 d艂onie b臋d膮 w贸wczas bardziej przyczepne i nie b臋d膮 艣lizga膰 si臋 oraz dodatkowo ociera膰 si臋 o obr臋cz. Z magnezji w p艂ynie lub w kostce ch臋tnie si臋gaj膮 osoby, kt贸re maj膮 na sali ko艂a cyrkowe do akrobatyki, kt贸re nie s膮 nieoklejone, czyli ich obr臋cz nie jest owini臋ta specjalnym tejpem.
  • Nawil偶aj d艂onie i stosuj kremy do r膮k. Pami臋taj jednak, 偶e trzeba robi膰 to regularnie! U mnie sprawdza si臋 krem do r膮k z pompk膮 na biurku. Tak, najlepiej z pompk膮, bo mnie z lenistwa nie chce si臋 odkr臋ca膰, czy otwiera膰 krem贸w, potem ich zamyka膰 i dopiero kremowa膰 d艂oni.

Jak pozby膰 si臋 odcisk贸w na d艂oniach?

Istnieje kilka trik贸w, kt贸re mog膮 pom贸c z艂agodzi膰 b贸l i uporczywe zrogowacenia, aby艣 m贸g艂 szybciej z艂apa膰 za obr臋cz ko艂a i dalej wykonywa膰 ulubione triki. Warto zdawa膰 sobie spraw臋, 偶e trenuj膮c regularnie, najprawdopodobniej nie pozb臋dziesz si臋 tych odcisk贸w na d艂oniach na zawsze, ale mo偶esz lepiej zadba膰 o swoje d艂onie i sprawi膰, aby twarde odciski na d艂oniach sta艂y si臋 bardziej mi臋kkie, a przede wszystkim by艂y mniej widoczne i bolesne.

Aby pozby膰 si臋 odcisk贸w na d艂oniach, najpierw je namocz! Nic nie robi takiej r贸偶nicy, jak d艂ugi relaksacyjny wiecz贸r w wannie. Wystarczy 10 minut w ciep艂ej wodzie z porz膮dnym myd艂em, 偶eby Twoje d艂onie poczu艂y si臋 jak w SPA! Mo偶esz nawet zapali膰 艣wieczki i w艂膮czy膰 ulubion膮 muzyk臋.

Nast臋pnie poka偶 swoim d艂oniom troch臋 mi艂o艣ci. Wybierz najlepszy krem do r膮k, jaki masz pod r臋k膮. Wybierz co艣, co naprawd臋 zrobi r贸偶nic臋 鈥 najlepiej o intensywnym dzia艂aniu nawil偶aj膮cym, 偶eby twoje d艂onie by艂y g艂adkie jak aksamit. Ja uwielbiam krem Mixa do bardzo suchej sk贸ry d艂oni z gliceryn膮 i alatonin膮.

Je艣li jeste艣 gotowy na wi臋ksze wyzwanie, mo偶esz si臋gn膮膰 po pumeks lub pachn膮cy peeling do cia艂a. Mo偶e troch臋 bole膰, ale efekt jest tego wart. Delikatnie wyszlifuj zgrubia艂e obszary d艂oni.

Pami臋taj, 偶e nawet najlepsze rady mog膮 nie dzia艂a膰 od razu. Daj swoim d艂oniom czas, aby si臋 zregenerowa艂y, tak jak dajesz sobie czas na opanowanie nowego elementu na kole.